עבודה מסכמת זירה 8
1) הנושא שבחרתי שעליו אני יעשה את המים הוא חוסר הרלוונטיות של מערכת החינוך ושהיא אינה מתאימה כיום לצרכים של המאה ה- 21.
זאת אומרת כוונתי היא שהכישורים שנרכשים בבית הספר אינם רלוונטיים מספיק למציאות כיום ואינה פרקטית לחיים שאחרי בית הספר.אני מתחברת לנושא משום שאני נמצאת בתוך מערכת החינוך מכוון שאני מרגישה חסך בכלים האמתיים לחיים ומנסה לרכוש אותם בעצמי מחוץ לשעות בית ספר.
2)
![]() |
המים המקורי |
![]() |
המים שיצרתי |
בחרתי בתמונה של הנשיא ה-45 דונלד טראמפ ממסע בחירותו לנשיאות.
בן אדם יכול להגיע למעמד גבוה כמו טראמפ וזה לא רלוונטי כלל לציונים שלו.
3) הקישור לאתר : https://www.thinglink.com/scene/916733406941806594
4) היום בשיח הציבורי שמים דגש להישגים האקדמיים מחד, ומאידך דוחקים את כישוריו ויחודו של הפרט. המשמעות של המים: המים מותח ביקורת על גישה זו ומבקש להראות שההישגים בחיים מתקבלים במידה רבה בזכות אופיו של בן האדם ולא בזכות נתונים יבשים כמו ציונים וכדומה...
5)הזירה הראשונה שבחרתי היא סאטירה: סאטירה: סאטירה זה ז'אנר שעוסק בביקורת חברתית על אנשים ונושאים בחברה בצורה מרושעת ועל ידי הומור.
מצורף קישור למערכון מתוך ארץ נהדרת:
http://www.mako.co.il/tv-erez-nehederet/season7-articles/Article-a2bf1036e6d2721006.htm המערכון עוסק ביום הורים במשרד"החיוך" מקום: שבו אין משמעות לציונים ניתן לראות שהתנהגות המחפירה של התלמידים נובעת מהדוגמה האישית הלא טובה של ההורים שלהם. מושגים הקשורים לסאטירה: הנאה- זה מערכון מצחיק שגורם לצופים שלו הנאה. מידע- המערכון מעביר לצופים אינפורמציה לגבי מצבה של מערכת החינוך: הקשיים עימם מתמודדים המורים מחד, והגישה של התלמידים והוריהם לאותה מערכת. תיאורית העליונות: המערכון מצחיק בשל הקצנת טיפשותם של חלק מהדמויות ובכך אנו מרגישים העליונות באמצעות הנמכת האחר.
מצורף קישור למערכון מתוך ארץ נהדרת:
http://www.mako.co.il/tv-erez-nehederet/season7-articles/Article-a2bf1036e6d2721006.htm המערכון עוסק ביום הורים במשרד"החיוך" מקום: שבו אין משמעות לציונים ניתן לראות שהתנהגות המחפירה של התלמידים נובעת מהדוגמה האישית הלא טובה של ההורים שלהם. מושגים הקשורים לסאטירה: הנאה- זה מערכון מצחיק שגורם לצופים שלו הנאה. מידע- המערכון מעביר לצופים אינפורמציה לגבי מצבה של מערכת החינוך: הקשיים עימם מתמודדים המורים מחד, והגישה של התלמידים והוריהם לאותה מערכת. תיאורית העליונות: המערכון מצחיק בשל הקצנת טיפשותם של חלק מהדמויות ובכך אנו מרגישים העליונות באמצעות הנמכת האחר.
הזירה השנייה שבחרתי היא גלובליזציה: גלובליזציה: תהליך בו הופך העולם לכפר אחד קטן, כפר גלובלי - כלל עולמי בו לעומת המידע אין גבולות. כתוצאה מתהליך זה תרבות אחת, על מרכיביה, משתלטת על העולם: דפוסי התנהגות, ערכים, שפה, סגנון חיים. קישור מתוך המערכת עם מיקי חיימוביץ: http://reshet.tv/item/news/the-system/season-04/episodes/s3s2f-258257/ בפרק של התוכנית המערכת הם סוקרים מערכות חינך ייחודיות ברחבי העולם במטרה לייבא הצלחות שלהן לארץ. ניתן לראות שמערכות האלה עוסקות בפיתוח אישי של התלמיד ונותנות עדיפות נמוכה להישגים אקדמיים לדוגמא: בית ספר שבו לא מתקיימים מבחנים ולא ניתנים ציונים. במקום זאת, התלמידים מצידים להוריהם וחבריהם מצגת שמספרת עד כמה הם התקדמו אישית עד כה בלימודים. מושגים הקשורים בגלובליזציה: גלוקליזציה- בתוכנית מנסים לייבא למדינת ישראל מודלים גלובליים של חינוך ומנסים לבצע התאמות שלהם למאפיינים ישראליים. אימפריאליזם תרבותי- בתוכנית ניתן לראות מערכות חינוך שונות שמתיימרות להעניק לתלמידים כלים לחיים שאחרי הבית הספר, כשהמטרה היא לייבא שיטות חינוכיות מוצלחות למערכת החינוך הישראלית. קל לראות, שהכלים אליהם נדרשים אנשים שונים מרחבי העולם המודרני , הינם דומים. יוצא מכך, שמדינות מודרניות מבוססות על תרבות דומה וסגנון חיים דומה. המדינות הנ"ל, נתונות להשפעתה של האמריקניזציה.
הזירה השלישית שבחרתי היא חדשות: ערך חדשותי: הוא ערך של אירוע מבחינת תקשורתית. הערך החדשותי נקבע על פי שישה קריטריונים, ככל שהידיעה עולה על יותר קריטריונים, הערך החדשותי שלה גבוה יותר והיא תקבל יותר זמן ומקום בתקשורת. קישור לכתבה מתוך אתר מאקו: http://www.mako.co.il/news-israel/education-q4_2016/Article-314ebb9c24fa851004.htm כתבה זו הינה דוגמא להתעסקות בציונים של התלמידים, כאשר הישגים נמוכים מוצגים בתור חדשות מדאיגות. כמו כן דנים על פערים בהישגים בין אוכלוסיות שונות בישראל כאילו הציונים הם המדד הבלעדי להצלחה בחיים. מושגים הקשורים לנושא: רלוונטיות- נושא שרלוונטי לקהל היעד שהוא כל מדינת ישראל מפני שהם למדו בבית ספר קיבלו ציונים במתמטיקה. חדשות רכות- הכתבה עוסקת בנושא מעניין, ונושא שמעניין את הציבור מפני שהוא מציג חולשות אנושיות שקיימות בחברה הישראלית כמו למשל: פערים בציונים בין אוכלוסיות בארץ. עדכניות - אנחנו מקבלים על דירוג ישראל בין מדינות העולם בנושא ציונים במתמטיקה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה